woensdag 5 februari 2014

Mama, kan jij borduren???

Dochterlief kreeg voor het vak Nederlands de opdracht een creatieve  uitnodiging te maken voor het gezond ontbijt op school. De uitnodiging moest gericht zijn aan mevrouw de directeur.

Helemaal in de ban van het poppenboek van tante Hilde besloot mijn middelste meid een pop te maken, deze te voorzien van een mini handtasje en daar de uitnodiging voor het gezond ontbijt in te stoppen.

Ze ging volledig zelf aan de slag met haar eigen naaimachine en dat lukt wonderwel. Mama kwam pas in actie om het lijfje, de poep volgens de dames, toe te naaien. Ik kreeg instructies: 'Wel met een onzichtbare steek he mama! Je kan in het boek lezen hoe dat moet!'

En toen kwam de vraag of ik ook kon borduren want de pop moest van een poppengezichtje worden voorzien. Herinneringen van mijn lagere schoolperiode kwamen terug naar boven. Iedereen kent wel die obligate oefeningen met kruisjessteek waar de jongens net iets minder bedreven in waren dan de meisjes. Ik dacht dat ze dat ondertussen hadden afgeschaft in de lagere school maar als ik mijn jongste spruit ga afhalen zie ik nog steeds kinderen in de weer met gekleurde dmc draden.

En zo geschiedde dat ik terug aan de slag ging met naald en draad. In sneltempo want pubers en plannen dat gaat niet zo goed samen. Ik had dus een strakke, lees morgen moet ik het afgeven mama, deadline. En dat is dan ook meteen de reden voor de nachtelijke foto's.



De pop werd ook voorzien van een eenvoudig kleedje en schoentjes want zo in je blootje toekomen op een gezond ontbijt dat doe je niet.






De klasgenoten waren in ieder geval enthousiast. Hopelijk is haar juf dat ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten