zondag 26 januari 2014

Laten we eens een kleedje maken!

Afgelopen woensdag startte een nieuwe Femma lessenreeks. Deze keer gaan we ons verdiepen in het maken van een kleedje. Er werden hiervoor zelfs 10 lessen voorzien (de laatste 4 lessen mogen we nog iets anders fabriceren).

Voor aanvang van de reeks werd al zwaar nagedacht over hoe het kleed er moest uitzien. Ik kon niet direct een patroon vinden dat aan al mijn verwachtingen voldeed  maar vond wel een  leuke foto van een kleed uit de komende lentecollectie op het web.

Zomercollectie  2014 Avanlanche

De foto werd meegenomen in de hoop dat dit voldoende was. En ja hoor de naai juf  was mij welgezind. We zochten een patroon in een boekje als basis en gaan dit aanpassen tot het ideale kleed.

De eerste les is voorbijgevlogen. De uitleg voor het aanpassen van het patroon aan je eigen maten werd naarstig genoteerd. Er werd gemeten, getekend en gegomd. Mijn patroon is zelfs nog niet klaar!

Gisteren ging ik op stoffenjacht en omdat een voltijds werkende vrouw met drie dochters nu eenmaal geen hopen van tijd heeft om verschillende stoffenwinkel af te schuimen reden we meteen richting Schellebelle. Voor de eerste keer bezocht ik Stoffen van Leuven en ik moet zeggen dat ik onder de indruk was het aanbod. Tussen de (nog) beperkte zomerstofjes voldeed dit exemplaar aan mijn wensen:

 



Op naar les 2!
Wordt vervolgd.....
 

3 opmerkingen:

  1. En hoe is het intussen? Ik ben ook heel benieuwd naar het resultaat! Mooi model en stoffenkeuze!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een kleedje op maat maken pffff daar kruipt dus enorm veel tijd in. Eerst het patroon aanpassen, dan in elkaar naaien om vervolgens door de naai juf te laten afspeelden. Opnieuw patroon aanpassen, alles lostornen, patroon bijknippen. Terug in elkaar steken. Woensdag is er terug les en zal ik zien wat ik daarna moet doen. Wordt vervolgd....

      Verwijderen