vrijdag 20 november 2015

Ga en vermenigvuldig u!

Tijdens mijn augustus workshop kocht ik nog een Froy&Dind tricot stofje met vogels om er een overslagjurkje van te maken. Alleen wist ik niet goed welk patroon ik daarvoor zou gebruiken. Nu kan ik op woensdagavond tijdens de Femma naailes beroep doen op juf Marieke die aardig overweg kan met het tekenen van patronen.



Bijgevolg trok ik met een gepluisd exemplaar van een zalig zittend Who's that girl jurkje en het patroon van de Burda 7848 naar de naailes. Samen met Marieke werd het Burda patroon aangepast. Een hele avond nam dat in beslag. Een tweede naaiavond werd gebruik om het kleed overlockgewijs in elkaar te steken. De halsboord werkte ik af met een bies en voor de zoom werd gebruik gemaakt van de tweelingnaald.



Het resultaat is er één waar ik blij van word. Of om het met de wijze woorden van Marieke te zeggen: 'Ga en vermenigvuldig u!'


15 opmerkingen:

  1. Heel mooi, daar zou ik ook blij van worden! Dat er nog vele exemplaren mogen volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke jurk. Het is de arbeid meer dan waard geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Laat dat vermenigvuldigen maar komen!
    ♥ voor dat schone resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoera, laat je dus maar lekker gaan in stofjes kopen, in een 'mum' van tijd heb je dan weer een nieuw 'zondags' jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dus er zullen er nog volgen.......heel mooi resultaat. Wat een luxe zo een naaijuf !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. "Ga en vermenigvuldig u !" ... Doen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ideaal voor een vermenigvuldiging!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap gedaan! Ik moet hier ook maar eens een jurkje maken denk ik nu :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie jurk en ideaal zo'n juf in de naailes zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Handig zo'n naajuffen. :-) Het stofje is ook leuk. Geen te grote print, net goed voor bij dit model.

    BeantwoordenVerwijderen